سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعریفی جامع از ساندویچ پانل

در اولین مطلب از وبلاگ ایران صنعت قصد داریم به تعریفی جزئی از یکی از پرکاربرد ترین متریال های مورد استفاده در این بپردازیم. در این مطلب سعی شده است که مطالب دارای منابع معتبر بوده و ترجیحا از سایت های با قدمت بالا برداشته شود. با ما در تعریف این متریال محبوب در این همراه باشید.

ساندویچ پانل چیست؟

اگر این عنوان را در اینترنت سرچ کنید با نتایج بسیاری مواجه خواهید شد که هر کدام به صورتی این سازه را معرفی کرده اند. ما نیز سعی داریم تعریفی جامع و کامل را از این سازه ارائه دهیم. همچنین از سایت های مشابه نیز کمک خواهیم گرفت.

ساندویچ پانل

بر اساس تعریف سایت ویکی پدیا   "پانل ساندویچی به دیواره یا سقف‌هایی گفته می‌شود که از ترکیبات سبک تشکیل شده‌واز دو طرف به دو لایه ورق محدود شده‌است و در میان آن یک لایه عایق قرار دارد." این تعریف نسبتا جامع و کامل است.

بانک اطلاعاتی ساندویچ پانل نیز این سازه را به صورتی دیگر تعریف کرده است: ساندویچ پنل سازه ای است که در دیوار و سقف مورد استفاده قرار میگیرد و از ترکیبات آن میتوان به فوم و ورق اشاره کرد به صورتی که فوم در بین دو لایه ورق قرار خواهد گرفت و این ترکیب باعث ایجاد مقاومت بسیار بالا در سازه خواهد شد.

ویزگی های ساندویچ پانل

همانطور که اشاره شد ساندویچ پانل از سه لایه تشکیل شده است. این سازه ممکن است در ضخامت های متفاوت ساخته شود . البته واضح است که ضخامت آن به گونه ای است که بار اضافه به سازه نیافزاید. از دیگر ویزگی های ساندویچ پانل میتوان به قیمت مناسب و سرعت در ساخت و وزن سبک اشاره کرد. در این وبلاگ سعی خواهد شد مطالب به صورت دسته بندی مناسب برای شما ارائه شود . شما در ادامه همین مطلب میتوانید وارد دسته بندی ساندویچ پانل شده و تمامی مطالب آن را مطالعه نمایید. همچنین وبسایت ویکی پدیا و بخش ساندویچ پانل سایت مرجع ساندویچ پانل نیز میتواند گذینه مناسبی برای این مورد باشد.