سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای نصب ساندویچ پانل به چه نکاتی باید دقت کرد؟

 

ساندویچ پانل ها یکی از انواع مصالح پیش ساخته ای هستند که در عصر حاضر به علت مزایای بسیار از جمله سهولت در نصب مورد توجه قرار گرفته اند. استفاده از انواع ساندویچ پانل در کاربری های مختلف تا حدی پیش رفته است که جایگزین مصالح سنتی شده اند.

ساندویچ پانل ها در انواع مختلفی براساس سفارش مشتری تولید می‌شوند. تنوع در نوع ورق ساندویچ پانل، نوع فوم، ابعاد و نوع کاربرد موجب تنوع در عملیات نصب پانل ساندویچی می‌گردد. هریک از انواع ساندویچ پنل ها به منظور عملکر بهتر، روش های نصب مخصوص به خود را دارند که رعایت نکات نصب ساندویچ پانل امری ضروری است.

 

نکات نصب ساندویچ پانل

  • سهولت در نصب پانل های ساندویچی به معنی عدم نیاز به نیروی متخصص و دانش و مهارت کافی  جهت نصب آن ها نمی‌باشد بطوریکه نصب ساندویچ پانل ها نیز همانند هر سازه ی دیگری نیازمند رعایت نکات و تخصص خاصی می‌باشد که رعایت آن ها به هنگام نصب ساندویچ پانل سقفی و دیواری موجب دستیابی به ساندویچ پانلی با کیفیت و کاهش حجم و هزینه مصالح مصرفی می‌گردد. به همین دلیل اولین و مهم ترین نکته در نصب ساندویچ پنل ها بهره گیری از نصابان معتبر ساندویچ پانل می‌باشد.

  •  زیرسازی و آهن کشی مناسب سازه در میزان کیفیت و عملکرد سازه ساندویچ پانلی موثر است.
  • تنوع در انواع ساندویچ پنل از نظر نوع ورق، نوع فوم، دیواری و یا سقفی بودن پانل و ... از جمله نکاتی می‌باشد که باید به هنگام نصب به آن ها توجه نمود.
  • برای نصب ساندویچ پانل دیواری توجه به ساختار نر و مادگی آن نیز به منظور آب بندی پروژه نیز حائز اهمیت است.
  • استفاده از ابزار و تعلقات مناسب و متناسب با نوع ساندویچ پانل همچون چسب سیلیکون برای درزبندی، پیچ های واشردار مخصوص نصب ساندویچ پانل سقفی و دیواری و ... یکی دیگر از موارد ضروری در نصب می‌باشد.
  • بکارگیری فلاشینگ و آبرو نیز به منظور زیبا سازی و آب بندی سازه ها در نصب ساندویچ پنل در جایگاه ویژه ای قرار دارد.