سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد ساندویچ پانل

 

در این مطلب قصد داریم به کاربرد و موارد مصرف ساندویچ پانل‌ها که یکی از بهترین مصالح ساختمانی می‌باشد بپردازیم. همان طور که میدانید امروزه با پیشرفت و توسعه تکنولوژی همراه با رشد روزافزون جمعیت نیاز به مواد و مصالح جدید در ساخت و ساز که ایمنی لازم را داشته و سبب بهینه سازی در مصرف انرژی و کاهش هدر رفت منابع تجدید ناپذیری همچون نفت و گاز شود بسیار مورد بحث و توجه قرار گرفته است. از همین رو ساندویچ پانل‌ها که جز مصالح پیش ساخته بوده، و به دلیل مزیت‌های فراوان و ویژگی‌های ساختاری مورد استقبال کارفرمایان و پیمانکاران قرار گرفته است. بنابراین از این سازه‌ها در زمینه‌ها و پروژه‌های گوناگونی همچون سوله، کانکس،اتاق حمل بار، سردخانه‌های صنعتی و نیمه صنعتی ، سالن‌ها و استودیو‌ها، سالن‌های ورزشی،بیمارستان‌ها، درمانگاه‌های سیار، آزمایشگاه‌ها، کارخانجات صنعتی و...بسیاری صنایع دیگر استفاده می‌شود. در ذیل به شرح مختصری از چند نمونه کاربرد ساندویچ پانل   می‌پردازیم با ما همراه باشید

کاربرد ساندویچ پانل در سوله:

همان طور که مستحضر هستید، سوله‌ها سازه‌هایی پیش ساخته از جنس ساندویچ پانل همراه با سقف شیبدار بوده که انواع متفاوتی بر حسب نوع نیاز و کاربری از جمله سوله تک دهانه، چند دهانه، قوسی و چند ضلعی دارند. این سازه‌های بزرگ کاربری‌های متفاوتی نیز دارند برای مثال از سوله‌ها در ساخت فروشگاه‌ها، تعمیرگاه‌ها، به عنوان انبار ذخیره سازی کالا، کارخانجات صنعتی، مرغداری‌ها، صنایع نظامی و احداث سالن‌های ورزشی استفاده می‌شود.

کاربرد ساندویچ پانل در کانکس:

کانکس نیز سازه‌ای پیش ساخته بوده که به دلیل استفاده از ساندویچ پانل در ساخت آن سرعت تولید سازه نسبت به ساخت و ساز به روش سنتی بالاتر می‌باشد. یکی از محاسن قابل توجه کانکس‌ها قابلیت جا به جایی آنها می‌باشد از همین رو این سازه‌ها بسیاری از مشکلات از قبیل: اسکان افراد حادثه دیده و زلزله زده، ایجاد مکانی برای دانش آموزان مناطق دور افتاده و محروم، ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات و یا فوریت‌های پزشکی در بین جاده‌ها را حل نموده است زیرا امکان ساخت و ساز در این مناطق به روش سنتی وجود ندارد به دلیل اینکه هم زمان بر بوده و علی رغم هزینه‌های زیاد امکان حمل و نقل و جا به جایی آنها نیز وجود ندارد. کانکس‌ها با توجه به نوع کاربری و متریال به کار برده شده در آن به انواع مختلفی از جمله: کانکس ویلایی، کانکس مهندسی، نگهبانی، آزمایشگاهی، فروشگاهی، کارگاهی، کشاورزی و ... را دارد.

کاربرد ساندویچ پانل در اتاق حمل بار:

اتاق های حمل بار دسته دیگری از سازه‌‌های پیش ساخته بوده که بر روی کامیون، کامیونت و یا نیسان نصب شده و جهت حمل و نقل کالا در مسیرهای درون شهری و برون شهری کاربرد دارد. این اتاق‌های حمل بار انواع متفاوتی با توجه به نوع کاربری دارد از جمله آن می‌توان به اتاق حمل بار جوجه، اتاق حمل بار نوشابه، اتاق حمل بار یخچالی، مخابراتی و رستوران متحرک اشاره کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از سازه‌های پیش ساخته به صفحه مربوطه در سایت بانک اطلاعاتی ساندویچ پانل مراجعه فرمایید.

از همراهی شما سپاسگزاریم