سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت فوم سرد و گرم

فوم ها انواع مختلفی دارند و برای ساخت آنها از متریال و مواد متفاوتی استفاده می شود.به طور کلی فوم ها به دو دسته فوم سرد و گرم تقسیم بندی می شوند که هر کدام از آنها ویژگی ها و خصوصیات مخصوص به خود را دارند.در این مقاله قصد داریم در مورد تفاوت فوم سرد و گرم و کاربردهای هر یک از این فوم ها اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.لذا در صورتی که میخواهید در مورد فوم سرد و گرم اطلاعات بیشتری کسب نمایید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

فوم گرم

فوم گرم دسته از فوم ها است که به دلیل موادی که برای ساخت آنها استفاده می شود ساختار سفتی دارند. لذا کاربردی مخصوصی دارند. نکته قابل ذکر در مورد این نوع فوم ها این است که این فوم ها دوام و استحکام بالایی نداشته و در مدت زمان کوتاهی ممکن است نرم شوند و نرم شدن این فوم ها ممکن است به نابودی زود هنگام این فوم ها بینجامد.این نوع فوم ها بعد از مدت زمان مشخصی ممکن است حالت ارتجاعی خود را از دست داده که در این صورت دیگر قابل استفاده نخواهند بود.

اگر بخواهیم این نوع فوم ها را از نظر دوام و استحکام بررسی کنیم می توان گفت این فوم ها دوام و عمر بالایی ندارند و این یکی از معایب فوم گرم محسوب می شود که نباید نادیده گرفته شود.

فوم سرد

فوم سرد که با نام فوم مموری نیز شناخته میشود یکی از فوم های معروف موجود در بازار است که در صنایع مختلفی قابل استفاده است.فوم سرد، فوم هایی هستند که در دمای پایین کوره و حرارت غیر مستقیم قابل تولید هستند و برای ساخت کف مبلمان و محل نشیمن مبل قابل استفاده می باشد.

این نوع فوم ها دوام و عمر طولانی تری نسبت به فوم های گرم دارند و در مدت زمان کوتاهی دچار فرو رفتگی نمی شوند. لذا برای مدت زمان طولانی میتوان از آنها استفاده کرد.

مقایسه فوم سرد و گرم و نحوه شناسایی هر کدام

همانطور که می دانیم بیشترین کاربرد فوم ها ، عایق صوتی و حرارتی است. راه های متفاوتی برای تشخیص فوم سرد از گرم وجود دارد که به آنها اشاره خواهیم کرد.برای تشخیص نوع فوم میتوانید انگشت خود را بر روی فوم فشار دهید، اگر جای انگشت شما در فوم باقی ماند و به حالت اولیه بازنگشت، این فوم، فوم گرم است اما اگر جای انگشت شما بعد از مدتی به حالت اولیه بازگشت فوم از نوع سرد است.

عمر و دوام فوم سرد طولانی است و حتی میتواند تا 15 سال بدون اینکه آسیب ببیند کار کند. این در حالی است که فوم گرم دوام و عمر چندانی ندارد و برای مدت زمان طولانی نمیتوان از آن استفاده کرد.

همچنین فوم گرم بسیار سفت است و ممکن است بعد از مدت زمانی دچار دفرمگی و فرورفتگی شود.فوم سرد نرم است و دارای حالت ارتجاعی بسیار زیادی است به نحوی که برای مدت زمان زیاد می توان از آنها استفاده کرد.