سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محدودیت ساندویچ پانل ها در چیست؟

ساندویچ پانل ها در کنار مزایای بی شماری که دارند دارای محدودیت هایی نیز هستند که البته این محدودیت ها به معنای داشتن عیب و نقص داشتن ساندویچ پانل ها نیست.همانطور که میدانیم هیچ محصولی وجود ندارد که عاری هر گونه عیب و نقص باشد. در این مطلب قصد داریم به بررسی محدودیت ساندویچ پانل ها بپردازیم.

محدودیت های ساندویچ پانل ها

نباید انتظار داشت که ساندویچ پانل ها تمامی ویژگیها را در کنار هم داشته باشند. ساندویچ پانل ها دارای محدودیت هایی هستند که بایستی همواره به آنها توجه داشته باشیم.

ساختار ساندویچ پانل

یکی از بزرگ ترین محدودیت هایی که برای ساندویچ پانل وجود دارد مواد اولیه ای است که برای ساخت آنها استفاده می شود. مواد اولیه ای که برای تولید ساندویچ پانل ها به کار میروند از نوع وارداتی بوده و این امر باعث شده تولید کنندگان داخلی با مشکلات فراوانی مواجه شوند. به ویژه در شرایط فعلی قیمت ها با توجه به قیمت ارز تعیین می شوند و بایستی از فیلترها و یا استاندارهای جهانی عبور کند و در صورتی که مشکلی از این بابت وجود نداشت به دست مصرف کننده می رسد.

ضخامت ساندویچ پانل

یکی از موارد دیگری که برای ساندویچ پانل ها محدودیت های زیادی ایجاد می نماید، مرتبط به ضخامت های ساندویچ پانل ها است.ضخامت ساندویچ پانل ها عمدتا از قبل طراحی و تولید میشود و براساس استانداردهای مشخصی تعیین میشود. البته طول ساندویچ پانل ها براساس سلیقه و درخواست مشتریان قابل تغییر است اما عرض، ارتفاع و ضخامت ساندویچ پانل ها براساس معیارهای مشخصی تعیین می شود که مصرف کننده نمی تواند آنها را تعیین نماید.

عایق بودن ساندویچ پانل 

عایق بودن ساندویچ پانل ها و قابلیت اشتعال پذیری آنها یکی از موضوعاتی است که به محدودیت ساندویچ پانل ها مربوط است. بسیاری از افراد از ساندویچ پانل انتظار دارند که عایق پذیری بسیار خوبی داشته باشد و یا به صورت صددرصد نسوز باشد. البته داشتن چنین ویژگی تقریبا امکان پذیر نیست چرا که قسمت های دیگر سازه نیز از چنین ویژگی برخوردار نیستند و هر کدام از آنها دارای عیب و نقصی هستند.

حتی در مورد ساندویچ پانل های نسوز می توان گفت حتی ساندویچ پانل های نسوز که با قابلیت نسوز بودن طراحی شده اند فقط خاصیت شعله ور شدن ندارد و در زمان آتش سوزی شعله را به قسمت های دیگر انتقال نمی دهند.علاوه براین در صورتی که همین ساندویچ پانل های نسوز هم در معرض آتش سوزی قرار گیرند آسیب خواهند دید و گازهای سمی از خود آزاد می کنند.

با وجود تمامی محدودیت هایی که برای ساندویچ پانل ها ذکر شد استفاده از پانل های ساندویچی بر مصالح سنتی ارجحیت دارد و این امر را می توانید از طریق مطالبی مانند عوامل برتری ساندویچ پانل بر مصالح سنتی متوجه شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد پانل سقفی، پانل دیواری از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در سایت میتوانید با  کارشناسان فروش ما در ارتباط بوده و از آنها اطلاعات مورد نیاز را دریافت نمایید.