سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های تعمیر و نگهداری از ساندویچ پانل

با توجه به پیشرفت تکنولوژی دیگر شاهد استفاده از مصالح سنتی قدیمی نیستیم و بسیاری از افراد برای پوشش دهی سازه های خود از مصالح جدیدی به نام ساندویچ پانل استفاده می کنند که استفاده از این مصالح پیش ساخته هزینه های ناشی از ساخت و ساز را تا حدود بسیار زیادی کاهش داده است.

ساندویچ پانل چیست؟ ساندویچ پانل مصالح پیش ساخته ساختمانی هستند که در مقایسه با مصالح سنتی قیمت پایین تری داشته و استفاده از انها برای پوشش دهی سقف و دیوار ساختمان رواج پیدا کرده است.در صورتی که از افرادی با تجربه برای نصب و نگهداری ساندویچ پانل بهره گرفته شود طول عمر و دوام آنها نیز بیشتر خواهد شد.اما برای نگهداری ساندویچ پانل نکاتی باید رعایت شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت.

برای بسته بندی ساندویچ پانل چه نکاتی باید رعایت شود؟

ساندویچ پانل سقفی یا ساندویچ پانل دیواری نوعی مصالح پیش ساخته هستند که در صورت نگهداری درست از آنها برای سال های زیادی می توانید از آنها استفاده نمایید.

بسته های ساندویچ پانل نباید روی یکدیگر قرار گیرند در غیر اینصورت فشرده شدن آنها به یکدیگر باعث آسیب دیدن انها می شود.

در زیر بسته های ساندویچ پانل به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت و پوسیدگی بایستی از صفحاتی سخت استفاده شود.

بسته ها بایستی با اندکی شیب قرار گیرند. این کار موجب میشود تا آب باران به داخل آن نفوذ پیدا نکند و به این ترتیب احتمال پوسیدگی و خوردگی در آن بسیار کم خواهد شد.

هنگامی که می خواهید این سازه های پیش ساخته را بارگیری نمایید لبه ی سازه ها نباید با چنگگ دستگاه برخورد نماید چراکه در این صورت آسیب فراونی خواهد دید.

دو پانل نباید بر روی یکدیگر کشیده شوند در این صورت به آنها آسیب وارد خواهد شد.

برای جلوگیری از آسیب دیدن پانل ها بهتر است در نزدیکی محل نصب آنها را تخلیه نمایید چراکه ممکن است در اثر جابه جایی در مدت زمان طولانی به این مصالح پیش ساخته آسیب وارد شود.

برای حمل و جابه جایی پانل ها آنها را به صورت عمودی قرار دهید نه روی هم.

روش های نگهداری از پانل ها بعد از اجرا و نصب

بهتر است پانل ها دور از نورخورشید نگهداری شود.

در صورتی که قرار است ساندویچ پانل ها در معرض مواد شیمایی قرار گیرند بهتر است از ساندویچ پانل هایی که مقاومت بالایی در برابر مواد شیمایی دارند، استفاده شود.

به منظور بالا بردن کارایی و عمر ساندویچ پانل ها بهتر است چند وقت یکبار نسبت به تعویض یا تعمیر ساندویچ پانل ها اقدام نمایید.

درزبندی و آب بندی ساندویچ پانل یکی از موضوعاتی است که حتما بایستی رعایت شود در غیر اینصورت رطوبت ممکن است به سازه های ساندویچ پانل آسیب بزند.

از افراد خبره و متخصص در زمینه تعمیر و نگهداری پانل ها استفاده شود.

در صورت بروز آسیب چگونه ساندویچ پانل ها تعمیر می شوند؟

در صورتی که قسمتی از ساندویچ پانل ها دچار آسیب هایی مانند زنگ زدگی، خوردگی شود می توانید قسمتی از پانل را تعویض نمایید یا حتما از روش هایی مانند پاک سازی، رنگ کردن و شستشو برای تعمیر آنها استفاده شود که برای این کار بایستی هزینه ای اندکی صرف شود اما در صورتی که پانل به صورت کلی آسیب ببیند بایستی به طور کلی با پانل نو جایگزین شود.