سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساندویچ پانل چیست ( sandwich panel )

ساندویچ پانل سازه ای نوین می‌باشد که در صنعت ساخت و ساز امروزه کاربرد بسیاری دارد و می‌توانیم به عنوان یکی از جامع ترین و بزرگ ترین مصالح در سطح کشور از آن یاد کرد.

 

ساندویچ پانل دارای دوجزء اصلی می‌باشد در این دو جزء به نام های ورق و هسته می‌باشند. ورق های به کاربرده شده در ساندویچ پانل دوعدد می‌باشد اما هسته به کاربرده شده در ساندویچ پانل تنها یک عدد می‌باشد ، ورق های به کاربرده شده در ساندویچ پانل از هسته آن مراقبت کرده و آن را در شرایط آب و هوایی به دور از رطوبت و ... نگه می‌دارد.

 

ساندویچ پانل ها به طوری کلی مصالحی پر کاربرد امروزی می‌باشد که در ساختمان سازی کاربرد بسیاری دارد استفاده از ساندویچ پانل در سازه های پیش  ساخته بسیار مرسوم است.

 

ساندویچ پنل دارای انواع مختلف می‌باشد که به صورت کلی به دو دسته ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی دسته بندی می‌شوند. البته از لحاظ فوم و ورق نیز میتوان به دسته بندی های مخلتفی نیز تقسیم کرد اما به صورت کلی این دو نوع از اصلی ترین انواع ساندویچ پنل ها هستند. اگر بخواهیم فقط نام این ساندویچ پانل ها را برای شما بازگو کنیم میتوان به ساندویچ پانل پلی یورتان ، پلی استایرن ، پشم سنگ ، پشم شیشه و ... و پانل های گالوانیزه  ، آلومینیوم و ... اشاره کرد.  البته نوع دیگری از تقسیم بندی نیز وجود دارد که بر اساس کاربرد است و میتوان به ساندویچ پانل های سردخانه ای ، ساندویچ پانل های عایقی و ... اشاره کرد.

ساندویچ پانل های دیواری برای ساخت دیوار های خانه ها ، سوله ها ، کانکس ها و ... مورد استفاده قرار میگیرد. البته دارای چندین نوع است . اگر از این پانل ها در دیوار های داخلی استفاده شود بیشتر به صورت عایق به کار میرود ولی در بیرون از ساختمان به دلیل این که در مجاورت هوای بیرون قرار دارد و نیاز به مقاومت بیشتری دارد از ورق های با استجکام بالاتر مورد استفاده قرار میگیرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با بخش مربوطه در سایت بانک اطلاعاتی ساندویچ پانل همراه باشید و یا از طریق آدرس زیر وارد سایت شوید

https://sandewichpanel.com